17.06.2013

Dahilerin Siyaseti


  Sana o kadar çok şey anlatmak istiyorum ki ama sen o engin bilginle tenezzül edip beni anlamazsın.Sen bilgi yumağısın.Haşa,kusura bakma;sen diyorum,edepsizlik ediyorum.İzliyorum,dinliyorum,okuyorum naçizane.Yanlış anlama,haddimize mi..Ne yaparsak yapalım;senin gibi yüksek okul bitiremedik.E biz de karınca kararınca sizin de yüksek müsaadenizle bir iki söz söyleyelim.Tabi yine yanlış anlama;en iyi sen bilirsin,sen analiz edersin.Tabi senin işin bu.Her konuda doktora yaptın.Masterlar falan filan..Psikoloji,din;her türlü kavramı senden iyi kimse bilemez.Sen öyleysen dindarsındır.Karşındaki öyle değilse yobazdır.Belki de dini siyasete alet ediyordur.Tabi sen bundan eminsin.Çünkü her yerde gözün,kulağın var.Her yerden haberdarsın.Tabi biz yine cahilce düşünüp ne yapacağımızı bilemedik sizin yüksek müsaadenizi almadan..

  Bitmedi ama ben de bir cahillik yapacağım..Ne yapacağım,biliyor musun?Koyunlara katılacağım.Senden ilham aldım.Beni yüreklendirdin.Karar vermemi sağladın.Senin deyiminle çoban var,koyun var.E kaval da sensin herhalde..Ama ben seni kırmak istemiyorum çünkü koyunların başında belki de iyi bir çoban var.Gerçekten kurt olup ya bağırsakları bozarsın ya da kurt olup ağzında salyayla havanı alırsın.

  Ama ben ümit ediyorum;sen o engin bilgilerini komşundan,bolca gözlük kullanan arkadaş sandığın bilgelerden alıyorsun.Sadece sana tavsiyem,hiçbir şeye bu kadar tapma;bu kadar da kendinden emin olma.Ne de olsa insanız.Minik bir hikayedeki gibi:


  Adam ahaliyle padişaha gidecektir.Ahali,adama gaz verir ve onu sözcü tayin eder.Sarayın kapısına gelirler.Tabi arkada büyük bir kalabalıkla kapıya vurur.Ve padişahın huzuruna çıkar.Padişah derdinin ne olduğunu sorar.Ve adam tam da padişahın hayvanlarının tarlaları ziyan ettiğini söyleyecektir."Biz düşündük ki.."diyerek söze başlar.Padişah da ona;"Siz mi?Ötekiler nerede?"diye sorar ve adam arkasına bakar,kimse yok.İçinden bir cinlik gelir.Söyleyeceklerini tersine çevirir.Der ki;"Padişahım!Ahali dedi ki,padişahın hayvanları tarlalarımıza iyi geldi;biraz daha göndersin de mutlu olalım.".Ve adam anlar..Ve adam olan anlar;anlar mısın?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...